torsdag 16. august 2012

11 Elvis-favoritter

I mange år hadde jeg en hel vegg med Elvis-effekter, fra det offisielle Elvis-frimerket, til faksimile av førerkortet hans, musematte og blikkopi av en glemt filmplakat. Det var nok før kjæreste.

I dag er det 35 år siden Elvis døde. Hjelp, er det så lenge siden? Jeg husker det veldig godt. Jeg var 11 år og gikk med avisen. Vi hadde en avissentral i Niels Juels gate, nesten nede i krysset ved Frognerveien. 3 klasser over meg gikk en vi kalte Snusen, for han hadde bart, brylsveis, svart skinnjakke med påsydde Elvis- og rockemerker. Han snuste og hadde til og med kjæreste! Og Snusen elsker Elvis. Jeg husker at jeg en gang var hjemme hos ham, så på rommet hans med Elvisplater overalt og hørte på Elvis. Han bodde i Holtegaten eller deromkring. Vi var glade i Snusen. Han kom gråtende på jobb den dagen. Elvis er død, sa han. Og gråt. Så Snusen fikk klem. Hvis du leser dette, Snusen (hva het du?), så vit at jeg tenker på deg i dag også.

I dag er det altså 35 år siden den dagen. Takk til venn og bloggkollega Erik Valebrokk, som minte meg på dette. Det er ikke meningen å gå ham helt i næringa, men her er mine 11 Elvis-fvorittlåter, i tilfeldig rekkefølge. Enjoy. Levis elver!

Guttorms 11 Elvis-favorittlåter på Wimp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar