mandag 31. august 2009

Leve keramikken!


I følge eget presseskriv var PILEMIL "... opprinnelig en gruppe visjonære kunsthåndverkere som delte keramikkstudio, til de fant ut at de heller ville lage musikk." Nå har jeg ikke sett keramikkproduksjonen deres, men de må hatt mange morsomme timer rundt dreiestolen. For gøyalere og mere sprudlende norsk musikk er det lenge siden jeg har hørt!

Metronomicon Audio ("Burning cd'r's for you since 2001") gjør det igjen! PILEMILs "If you make a lot of ceramics; ceramics will make a lot of you as well" er utgivelse nr. imponerende 44 fra cd-r-selskapet som ikke bare på lyd, men også visuelt (kikk på Yokoland) hele tiden overrasker og sprudler!

Det er ikke mange innleggene siden jeg skrev at COU's siste remiksalbum var det friskeste norske albumet jeg har hørt i år, nå må jeg jammen meg kanskje allerede revurdere. Aller først: Enorm hyllest og takknemlighet til et band som har edruelighet nok til å gi ut et album med 8 låter på til sammen 28 minutter! Takk. Ellers er åpningssporet "Woke up inside a drum" en fest av en rytmelåt! Synther og andre lyder lager en rompesving jeg misunner dem. Takk og takk... Og videre går det, i rytmisk indietronica for det nye årtusen, her får alle idéer slippe til og det er lett å høre hvor gøy det er å lage musikk av denne typen. Men det er langt fra lett.

Dreiebordet varer ikke hele platen, menmen, den første halvdelen og vel så det er altså bare et stort kjempeglis!

Og som alltid hos MA, følg linken over og klikk deg selv fram til gratis låter... Forbilledlig!

1 kommentar: