onsdag 19. august 2009

Eterstyrken kommer!


Det er bare august og sikkert altfor supertidlig, men jeg kan nesten ikke tenke meg at det kan komme en bedre norsk remiksplate i år enn "Ether Force Unit Seven" den nye samlingen fra BLOGG 99-favoritt Center of the Universe.

Her har Metronomicon Audio-sjefen samlet en rekke remikser av egne låter samt lagt til noen småperler av egne remikser. Og for en genrebredhet! Jammen meg, hadde noe bare for noen år siden sagt at det kom til å stå så bra til i norsk remiksmiljø hadde jeg vel nesten bare ledd... Fra elektro til dubstep til atmosfærisk foltronica til casiopop til saksofonstøy og tilbake igjen. Gjerne i samme låt. Her er nydelige ting fra Vicelords, Koppen og ikke minst André Borgen, og COU selv viser at han også kan finne noe elementer i andres låter, som for eksempel den nydelige Serafina Steers nydelige "Motion Pictures". Og dette var bare et knippe av ting som gjør "Ether Forve Unit Seven" til den norske platen jeg har kost meg aller mest med så langt i 2009. Blir det Årets?

Som alltid også gratis Mp3-godbiter hvis du følger linken over til Metronomicons flotte hjemmesider. Og når du først er der synes jeg jammen meg du skal benytte sjansen til også å skaffe deg selveste Koppens fantastisk betitlede "Free Willy Nelson Mandela"! Årets Låttittel, ihvertfall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar