torsdag 31. mars 2011

Savner deg, Terry!


Er det ikke flott når man plutselig leser om og så husker og så gjenoppdager og så spiller og spiller gamle låter man kanskje ikke helt har glemt men ikke helt husker?

Her om dagen leste jeg i siste Uncut at det eneste albumet til Terry, Blair & Anouchka, "Ultra Modern Nursery Rhymes" var remastret og gjenutgitt og jeg ble satt rett tilbake til vinteren 1989/90 hvor den smågeniale og ekstremcatchy singelen "Missing" var en naturlig del av hverdagslivet i Bergen. Jeg husker godt jeg spilte den på radioen, på "Stash", musikkprogrammet mitt på Studentaradioen, og den er fortsatt på en Mixtape i "Highway Crunchers"-serien (som faktisk er på kassett!) min. Kanskje nr. 19?

Terry Hall er fortsatt en av mine favorittartister og etter den geniale tiden med The Specials og den litt rare tiden med Fun Boy Three ble det altså den ene, ok, la oss være aærlige og kalle det floppen med TBA. Men søtt!

Kos deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar