mandag 29. oktober 2012

Hurra for The Savages!

Det er jammen meg altfor sjelden, at en gammel mann hopper i taket, spretter, gliser, hyler og pumper knyttneven på gutterommet! Men i går kveld skjedde det altså. Det er mange år siden sist.

Jeg har vært i London i helgen, og på flyet hjem var det bare å begynne på toppen i den massive bunken av innkjøpte musikkblader. Jeg er stort sett alltid fullstendig uinteressert i konsertanmeldelser, men i NME falt øynene plutselig på navnet på et spillested hvor jeg var DJ for mange år siden, 10 eller så, nemlig Electrowerkz, et kølsvart rockested i Islington omtrent. Så jeg måtte lese. Og det var en så hylende flott anmeldelse at jeg jammen meg måtte høre på bandet da jeg kom hjem.

Og der, kjære bloggvenner, vil du tro meg at i går kveld hadde jeg en opplevelse som kan sammenlignes med den gangen jeg hørte Pixies første gang. Det var akkurat som første gangen jeg hørte Bob Hund, Stranglers, Blondie, Iggy, Ramones, The Slits, Magazine, Rammstein, Kinks og en liten håndfull utvalgte band til. Noen som har noe som bare trenger noen sekunder på å treffe deg som en steinhard vegg...!

Mine damer og herrer, hjertelig velkommen til The Savages! Hvis ikke disse blir svære så skal jeg søren meg spise bassgitaren min!

Her finner du originalen av "Husbands", hør den først der. Og her er de på Jools Holland på BBC:



Les mere om dem i The Guardian, og her er hjemmesiden deres. Det er bare å kjøre på! Dette kan bli noe stort...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar