torsdag 7. januar 2010

The Very Best Samples!


Å, som jeg sitter her og koser meg med gårsdagens pakke fra England. Da kom endelig den nye The Very Best-platen, som jeg har skrevet om før. Jeg har jo hatt den både på Spotify og MySpace og ikke fått somlet meg til å kjøpe den før nå, og det ble jo ikke dårligere av et suverent tilbud fra Rough Trade, Londons nest beste platebutikk! For bare latterlige £9.99 får du nemlig hele skiva og i tillegg den passe legendariske 15-spors Mixtapen deres, som har vært utilgjengelig på MySpace helt siden de ble svære. Men her kan du altså kose deg med Esau Mwamawaya og Radioclits rare mixer, samplinger fra hele musikkhistorien, godstemning og kos fra tidlig morgen til sent på kveld! Jeg garanterer at mange spor herfra kommer til å bli fast del av repertoaret på min nye klubbkveld, Club Kwassa Kwassa, som jo nærmer seg nå. Du finner masse musikk fra Club Kwassa Kwassa på Spotify: Club Kwassa Kwassa

Som sagt, det er mange flotte sampleoverraskelser her, fra helt ut av det blå til det mer åpenbare. Den aller største overraskelsen er at plutselig dukker åpnings-ambient-sekvensen til selveste "Love is Like Oxygen" med Sweet opp! At det var så kort mellom Malawi og mitt 70-tall ante jeg ikke. Sweet – Love Is Like Oxygen

Og så er det jo morsomt, da, å høre at låta som helt siden 1982 har vært en slags del av mitt passe faste hverdagsrituale, som DJ og annet, det suverene høydepunktet på The Clash's "Combat Rock", selveste "Straight to Hell", nå plutselig er passe overalt, etter at MIA brukte den på "Paper Planes" for noe år siden. Den dukker opp her også, i en flott og sprelsk bruksversjon. Mrsmt! The Clash – Straight To Hell M.I.A. – Paper Planes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar