fredag 30. november 2012

This is the sound of The Members!

Det er litt for mange tilfeldigheter i Universet for tiden til at det er tilfeldig:

I forrige uke gikk jeg forbi Hard Rock Café i Universitetsgata. Det har jeg gjort en million ganger før, uten å kikke inn. Akkurat denne gangen gjorde jeg det. Og så at det hang en gitar på veggen det sto Billy Idol på. Og vil du tro meg hvis jeg sier at akkurat da valgte iPoden min å sette i gang "White wedding"? Jepp.

Og så, i natt, drømte jeg at jeg leste en artikkel om The Members, gjengen bak en av de for meg virkelig store og typiske sen-punk-tristesse-låtene fra britisk blokk-suburbia, "The sound of the suburbs" fra 1979. Låta var med på en kassett rett og slett kalt "Punk!" jeg kjøpte i England sommeren 1980. Nydelig Så der drømte jeg om The Members, da, at jeg leste artikkelen og så viste den til gutta i bandet og fortalte at dette må dere høre på. Og jammen meg, hva tror dere var den første låta iPoden spilte på kjøkkenet i morges? Det er 21 000 låter på iPoden min men det ble altså The Members.

What's next?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar