fredag 23. november 2012

Saint Vitus - snart verdensdominans!

Ok, folkens, noen ganger må man bare innse at det finnes krefter på gang som er sterkere både enn deg selv og de internasjonale markedskreftene i musikkindustrien. For hva annet skal man kalle det når plutselig selveste Saint Vitus dukker opp nesten overalt?

Den passe behårede doomstonergjengen, som har spilt sammen siden 1978, ga nylig ut sitt 8. album, "Lillie: F-65", oppkalt etter "...a powerful downer back in the day and that Dave Chandler "...really had a thing for his downers.". Og så var det et svært intervju med dem i et gitarblad, så da følte jeg at jeg måtte støtte opp litt. Jeg er jo egentlig fortsatt en cd-kjøper, men de gamle cd-ene deres var ikke tilgjengelig, så da kjøpte jeg hele katalogen deres på iTunes.


Og så, da jeg nylig fikk meg en ny tatovering, kom det en kompis av tatovereren innom mens han holdt på på armen min, og han hadde en Saint Vitus-patch på skinnjakka si! Og som ikke det var nok, i forgårs, i byen, gikk jeg og hørte på "Lillie..." og rett utenfor Narvesen på Nasjonaltheatret kom det en ungdom gående med Saint Vitus t-skjorte og søt blondinekjæreste i armen! Jeg måtte stoppe dem og viste fram hva jeg hørte på, begge lo hjertelig, som jo metalfolk gjør.

Så, altså, hvis du vil ligge foran trenden, kjære bloggvenn, Saint Vitus er svaret! 

Her er Saint Vitus på Blå i sommer:



Og her er forresten låta de er oppkalt etter, fra det beste albumet til Black Sabbath:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar